Ford förbättrar Mustang Mach-E: mer teknologi och dragkapacitet

• Nya funktioner i Mustang Mach-E inkluderar avancerad Intelligent Automated Cruise Control 2.0, upp till 1 500 kg dragkapacitet och spännande nya färger

• Europeiska kunder har en växande aptit för Mustang Mach-E och dess elektrifierade prestanda, där det säljs åtta gånger så många ”el-Mustanger” jämfört med det bensindrivna syskonet till dags dato under 2022

Mach-E blir från och med idag ett ännu mer övertygande val för förare som går över till el, och introducerar förbättrad förarassistansteknik, komfort och styling-val.

Mustang har nu som standard Fords Intelligent Automated Cruise Control 2.0, som kan använda information från navigationssystemet och framåtriktad kamera för att automatiskt anpassa fordonshastigheten inte bara enligt skyltar för hastighetsbegränsning utan även efter kommande kurvor, svängar och rondeller .

Förare kan nu också dra större släp och husvagnar med lätthet, eftersom Mustang Mach-E med bak- och fyrhjulsdrift utrustade med det större batteriet på 91 kWh dra upp till 1 500 kg – istället för 1 000 kg.

Ovanstående förbättringar gäller Mustangbilar från modellår 2023.

Cirka 80 procent av Mustang Mach-E-kunderna har hittills gått från andra bilmärken till Ford och dess elektriska transformation – och den första elektriska medlemmen i Mustang-familjen har sålts åtta gånger mer än sitt bensindrivna syskon från början av 2022 fram tills idag.

Läs även: Polestar 2 toppar Listan över bilarna vi vill äga

“Mustang Mach-E utvecklades från grunden för att leverera karaktären och prestandan hos vår ikoniska Mustang. Nu har vi gjort den första SUV-medlemmen i Mustang-familjen ännu mer frestande för det ständigt växande antalet kunder som är redo att anamma den elektriska revolutionen, säger Martin Sander, general manager, Ford Model e, Ford Europa.

De nya färgerna Vapor Blue och Carbonized Grey finns nu tillgängliga tillsammans med två extra lättmetallfälgar, för hela Mustang Mach-E-serien.

Källa: Ford Hemsida

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version