Close Menu
    Populära inlägg

    Så väljer du rätt elavtal för din elbil – och sparar pengar varje månad

    april 24, 2025

    Ladda elbilen billigare – välj rätt elavtal och laddbox

    april 23, 2025

    JLR och Fortescue ingår avtal om avancerad EV-Batteriteknik

    maj 22, 2024
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Elflygplan
    • Elbåtar
    • Elbilar
    • Elsparkcykel
    • Elbilsladdning
    • Solceller
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Eltrender.seEltrender.se
    Subscribe
    • Hem
    • Butik
    • Elbilar
      • Nya Elbilar 2022
      • Nya Elbilar 2023
      • Räckvidd Elbilar
      • Elbilstillverkare A till Ö
      • Billigaste Privatleasing
      • Billigaste Elbilarna 2022
    • Elbilsladdning
      • Installera Laddbox
      • Laddboxar
      • Laddstationer i Sverige
      • Köpa Laddbox
      • Elavtal
    • Solceller

      Installera solceller med grönt tilläggslån

      december 13, 2021

      Sopsugning som går på solkraft

      november 8, 2021

      Perovskitsolceller billigare att tillverka än kiselsolceller

      oktober 25, 2021

      Klimatkloka husmodeller i Katrineholm

      oktober 21, 2021

      Sveriges största solcellspark

      oktober 21, 2021
    • Elsparkcykel
    • Kontakt
    Eltrender.seEltrender.se
    Hem » AMG presenterar nya eldrivna modeller
    Elbilar

    AMG presenterar nya eldrivna modeller

    Mercedes AMG EQE 53 levererar hela 687 hästar!
    EltrenderBy Eltrenderfebruari 17, 2022Inga kommentarer3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Mercedes-AMG-EQE 53
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Två nya eldrivna modeller från Mercedes-AMG

    Prestandaexperterna hos Mercedes-AMG fortsätter att presentera eldrivna nyheter. Innan nya eldrivna familjesedanen EQE ens haft säljstart visas inte mindre än två nya-modeller av bilen. Med upp till 687 hästkrafter och 1000 Nm vridmoment.

    AMG satsar hårt på elektrifiering. När man sätter tänderna i EQE så får både drivlina, fjädring, bromsar, design och inte minst ljud, en omgång.

    Mercedes EQE 53 levererar hela 687 hästar

    Mercedes AMG EQE
    EQE 53 levererar hela 687 hästar

    Ingångsmodellen – om man nu kan säga så heter EQE 43 4MATIC och erbjuder 476 hästar och 858 Nm. Något som ger 0 – 100 på 4,2 sekunder och en toppfart på 210 km/tim. Väljer man EQE 53 4MATIC+ så kan den utrustas med AMG DYNAMIC PLUS-paket varpå den levererar hela 687 hästar och 1000 Nm. 0 – 100 går då på 3,3 sekunder och toppfarten är 240 km/tim.

    Båda modellerna har en motor på vardera axel och helt variabel fyrhjulsdrift. Batteriet är på 90,6 kWh och kan laddas med 170 kW DC eller upp till 22 kW AC. Det betyder att vid en snabbladdare kan man få energi för 18 mil på bara 15 minuter.

    AMG EQE 43 4MATIC
    EQE 43 4MATIC erbjuder 476 hästar

    Bromskraftåtervinningen är mycket kraftfull och kan ge upp till 260 kW. De mekaniska bromsarna har 415 mm skivor med 6-kolvsok fram och 378 mm skivor bak. Det går att välja till keramiska 440 mm bromsar. En speciell feature är den intelligenta bromsförstärkaren i-Booster. När du bromsar ser den till att den hydrauliska bromsen kombineras med den elektriska bromskraftåtervinningen på bästa sätt – givetvis med bibehållen pedalkänsla.

    Ljudet är alltid en viktig del i en AMG-bil – även om den är eldriven

    EQE 53 4MATIC+
    AMG SOUND EXPERIENCE ger ljud som matchar upplevelsen och känslan

    Både EQE 43 och EQE 53 AMA har AMG RIDE CONTROL+ som är en ytterst snabb aktiv luftfjädring som ger bilen helt olika karaktär i Comfort och Sport-lägen. Oavsett vilken modell du väljer ingår den styrbara bakaxeln med en styrvinkel på upp till 3,6°. I hastigheter på upp till 60 km/tim styr bakaxeln i motsatt riktning mot framaxeln och i högre farter i samma riktning.

    Ljudet är alltid en viktig del i en AMG-bil – även om den är eldriven. AMG SOUND EXPERIENCE ger ljud som matchar upplevelsen och känslan – både på insidan och utsidan. Speciella högtalare och en ljudgenerator ser till att det verkligen låter AMG. Det går dessutom att justera intensiteten på ljuden från ratten.

    AMG EQE Interior
    En ljudgenerator ser till att det verkligen låter AMG

    Säljstart blir det senare i vår. För mer info besök mercedes-benz.com.

    Elbilar EQE 43 4MATIC EQE 53 4MATIC Mercedes AMG Mercedes Elbilar Mercedes EQE
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Annons

    Tesla

    Pris: 5 995 kr

    Läs mer

    Zaptec

    Pris: 5 995 kr

    Läs mer

    Charge Amps

    Pris: 12 999 kr

    Läs mer

    Defa

    Pris: 6 999 kr

    Läs mer

    Related Posts

    Renault 5 E-tech Electric

    februari 27, 2024

    Elbilarnas geografiska klyfta

    februari 16, 2024

    Premiär för Renault Scenic E-tech 100% electric

    februari 5, 2024
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    I Fokus

    Så väljer du rätt elavtal för din elbil – och sparar pengar varje månad

    april 24, 2025

    Ladda elbilen billigare – välj rätt elavtal och laddbox

    april 23, 2025

    Allt om ”Ladda bilen bidraget”

    april 19, 2024

    Renault 5 E-tech Electric

    februari 27, 2024
    Populärt

    Så väljer du rätt elavtal för din elbil – och sparar pengar varje månad

    By Eltrender

    Ladda elbilen billigare – välj rätt elavtal och laddbox

    By Eltrender

    JLR och Fortescue ingår avtal om avancerad EV-Batteriteknik

    By Eltrender
    Laddboxar

    Tesla

    Ladda din Tesla hemma med en egen laddbox från Tesla…

    Pris: 5 995 kr


    Zaptec

    Zaptec Go är laddboxen som passar alla bilar. Med traditionell…

    Pris: 5 995 kr


    Charge Amps

    Laddboxen Aura är den kompletta elbilsladdaren som laddar två bilar…

    Pris: 12 999 kr


    Defa

    En smart kraftfull och säker laddbox från Svenska DEFA med…

    Pris: 6 999 kr


    Annons
    Eltrender.se
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Hem
    • Elbilar
    • Laddboxar
    • Laddstationer i Sverige
    • Elsparkcyklar
    • Kontakt
    © 2025 eltrender.se

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.